Tisdag 24 December
Jodå, det var det man förstod. Hade ställt Timer på 05:00 men inte hördes kupevärmare när man var ute och kollade för säkerhets skull. Det blev kallstart i -17°C och att köra en tur så att man fick upp värmen.Klart som fan att man måste ha en dunk propplösare! Annars finns risk att bli stående eller att bilen inte startar pga ispropp i tanken, bränsleledningen eller någonstans det var lika bra att köpa en 4 liters dunk när liters flaskor kostar 75 kronor styck. K-skydd är ett måste när den "transporterar" kondens från tanken och ispropp är frusen kondens. I söndags kom det ungefär 12 cm snö därav snöröken och vinden gjorde sitt till. Den bör vara i stående position och torka mellan användningarna. Can a biz tro.
Igår kväll tankade man bilen men macken hade inte propplösare så det blev i eftermiddag man fick tag på en dunk. Det känns tryggare på något sätt att ha tillsatt den så att man vet att slippa ispropp.
SvaraRaderaMan hinner inte allt på kort tid sedan tar det mer på krafterna när det är kyligt ute att utföra. Tänkte tanken hade man mött någon som frågat om man skulle dricka dunkens innehåll hade man enkelt svarat "ja, karburatorsprit blandat med propplösare är väl den perfekta blandningen så får man det roligt när bilen strejker pga ispropp!" med största ironi. Nej, DCIM satte total stopp för alla former av alkohol förtäring. En säker död är kombinationen smärtstillande, hjärtmediciner och alkohol! Det vet man utan en Nanosekunds tvivel!
SvaraRadera